În ultimii ani, industria gaming-ului a fost martora unei schimbări majore, pe măsură ce femeile s-au afirmat ca lideri puternici și inovatori, depășind limite și lăsându-și amprenta în diverse moduri. Ele au îmbrățișat în mod activ jocurile, atât din postura de consumatori, cât și din cea de creatori, ceea ce a condus la un peisaj al jocurilor mai divers și mai incluziv. Includerea diferitelor perspective și experiențe s-a dovedit a fi un catalizator al succesului, stârnind creativitatea și stimulând inovația în cadrul comunităților de jocuri. Există multe exemple remarcabile, călătorii pline de contribuții semnificative, cu provocări acceptate și bătălii câștigate. În acest articol sunt prezentate câteva dintre ele.
Este posibil ca noi, cei din afara SUA, să nu cunoaștem toate realizările care au făcut-o pe Jennifer Shahade să urce pe scara succesului în jocuri. Aceasta este campioană olimpică la șah, profesionistă în poker, speaker și autoare. Ea a fost prima femeie care a câștigat US Junior Open și a fost de două ori campioană feminină la șah în State. După ce și-a dat seama că doar prin acest joc strategic, considerat și sport al minții, poate arăta în cel mai bun mod de ce este capabilă, obiectivul principal a devenit acela de a aduce mai multe femei în joc, prin programe precum US Chess Women, Clubul de carte Madwoman’s și un club cultural de șah cu membri din toată lumea, din Kenya până în Columbia. Ea este ambasador pentru PokerStars și membru al consiliului de conducere al World Chess Hall of Fame. Cărțile ei anterioare includ Chess Bitch (acum actualizată și reeditată cu titlul Chess Queens) și Play Like a Girl!.
Un lucru pe care nu-l putem citi chiar oriunde, este că multe dintre cele mai îndrăgite figuri din industria jocurilor nu sunt dezvoltatori sau streameri, ci artiști voice over. Adesea, celebrități precum actori sau cântăreți sunt artiștii care dau viață personajelor pe care jucătorii le îndrăgesc și vor să le descopere toate puterile, dar și toate minusurile. Laura Bailey este unul dintre cei mai prolifici artiști vocali din industrie, lucrând la diverse titluri, precum Skyrim, Halo 4, Call of Duty și The Last of Us Part II. Acesta din urmă i-a adus chiar și un BAFTA pentru cel mai bun interpret într-un rol principal și cea mai bună performanță la Game Awards 2020. Într-un peisaj al jocurilor în care personajele feminine sunt adesea unidimensionale, munca lui Bailey aduce o profunzime și un patos care sunt pur și simplu transformatoare pentru industrie.
Roberta Williams este considerată unul dintre cei mai influenți designeri de jocuri din toate timpurile, datorită muncii sale inovatoare în jocurile de aventură din anii ’80 și ’90. Fondatoare a Sierra Entertainment, Williams este cunoscută pentru capacitatea ei de a concepe jocuri care îmbină grafica de ultimă oră, ce se mulează perfect pe cerințele pieței. Unul dintre primele ei jocuri, King’s Quest I, a fost primul joc de aventură care a inclus animație, iar King’s Quest V a fost primul care a avut o interfață de tip „point and click” – inovații revoluționare pe care acum le luăm ca pe niște creații de zi cu zi.
Premiile GameHERS au fost înființate în 2020 ca o modalitate de depășire a unor granițe din aria gaming-ului, precum și pentru a recunoaște munca jucătoarelor și a profesioniștilor din industrie. Co-fondatorii Laura Deutsch, Verta Maloney, Rebecca Dixon și Heather Ouida au vrut să creeze o decernare de premii dedicată amplificării și concentrării vocilor femeilor, ale jucătorilor care se identifică drept femei și ale jucătorilor non-binari care se simt confortabil în spațiile care se centrează pe femei.
Poate o forță neașteptată în gaming, cântăreața Grimes este de mult timp gamer avid și un susținător public al industriei. Ea a declarat la un momentat că preferă multe comunități de jocuri, în locul cercurilor muzicale indie și a demonstrat asta prin crearea propriul ei server Discord. Dincolo de a fi o voce vizibilă, această digi-fairy-queen inovează în mod constant granițele dintre jocuri, VR și muzică – lansând Grimes MetaVerse Super Beta, un spectacol cu avatare CGI și chiar înființând unui grup virtual de fete AI.
Pe măsură ce industria jocurilor continuă să avanseze, femeile vor continua să joace un rol important în modelarea viitorului său. Viziunea, leadership-ul și dibăcia lor vor duce la dezvoltarea de tehnologii inovative, mecanici de joc revoluționare și experiențe captivante.
