Paleta foarte ofertanta de cursuri digital marketing la momentul actual pune în dificultate persoanele care doresc să urmeze o carieră în acest domeniu şi vor să adauge la CV şi o diplomă recunoscută în acest sens. Marketingul digital este o ramură a marketingului produselor şi serviciilor, dar se desfăşoară în mediul online prin intermediul site-urilor sau a paginilor web, pe canalele de social media şi e-commerce.
Concret, titulatura de specialist în digital marketing cuprinde o activitate de marketing digital, de activităţi SEO, SEM, competenţe şi cunoştinţe legate de instrumente precum Google AdWords, dar şi e-mail Marketing, marketing afiliat, iar lista poate continua.
Avantajele cursurilor şi cunoştinţelor de marketing digital
Cursurile de marketing digital au la bază o bună strategie care include următorii paşi, importanţi pentru cariera viitorului specialist:
· studierea publicului țintă, aflarea nevoilor acestuia;
· stabilirea obiectivelor şi priorităţilor business-ului;
· folosirea instrumentelor specifice pentru a colecta şi pentru a interpreta date despre utilizatori, pentru a îmbunătăţi produsele şi serviciile astfel încât acestea să satisfacă exigenţele clienţilor.
Cum te poţi transforma în Digital Marketing Manager?
Persoanele care doresc să devină Digital Marketing Manageri şi au cât de cât habar ce presupune aceasta titulatură, aceea care coordonează şi administrează o echipă în cadrul unei agenţii sau a unei companii şi care elaborează un plan de marketing şi de comunicare eficient pentru produsele sau serviciile oferite trebuie, în primul rând, să urmeze cursuri în domeniu.
Cele mai citite articole
Un astfel de manager va avea cunoştinţe vaste în domeniul digital, va cunoaşte în detaliu şi va aprofunda în permanenţă fiecare ramură a Web Marketing-ului. De asemenea, un astfel de expert va avea cunoştinţe de web design şi de user experience, cunoştinţe de SEO şi de poziţionare pe motoarele de căutare, va cunoaşte lumea publicităţii, de la campaniile de marketing direct până la Google Adwords.
Activităţi ale marketingului digital – ce presupune acest domeniu?
Marketingul digital este un domeniu care are ca şi principale activităţi:
· marketing online – care face referire la activităţile de promovare plătite cu caracter comercial sau de sponsorizare a unui brand, activităţi care vor spori vizibilitatea pe motoarele de căutare prin licitaţii online pentru cuvintele cheie cele mai importante;
· SEO – care reprezintă activitatea de optimizare a performanţei site-ului în ceea ce priveşte vizibilitatea organică şi poziţionarea pe motoarele de căutare;
· Content marketing – care implică activităţile de creare şi de distribuire a conţinuturilor blogurilor sau site-urilor pentru a atrage cât mai mulţi utilizatori în vederea stabilirii unei relații;
· Digital PR – o ramură a marketingului digital folosită de cele mai cunoscute branduri pentru a creşte prezenta în mediul online prin construirea de relaţii cu jurnalişti online pentru creşterea şi îmbunătăţirea reputaţiei unei societăţi în comunităţile online;
· Social media marketing – care se concentrează mai ales pe activităţi de promovare a produselor, serviciilor şi brandurilor prin intermediul reţelelor de socializare.