Casio este un brand popular din Japonia. Este unul dintre liderii pe piata ceasurilor, dar si pe piata calculatoarelor. Foarte departe de mica lume a ceasului elvetian si ceasurile sale luxoase, gigantul japonez se remarca prin produse robuste vandute la preturi foarte atractive. Casio incearca sa ajunga la cat mai multi oameni cu ceasuri Casio electronice, simplu de utilizat, practic si potrivit pentru toate tipurile de situatii. O erezie pentru iubitorii de ceasornicarie, dar un succes la publicul larg. Concurent al Seiko, dar si al lui Swatch sau Daniel Wellington ca pret, aceste ceasuri Casio raman de neevitat.
Povestea lui Casio
La inceput, in 1946, Casio a fost numit Kashio Seisakujo. Aceasta este o companie care producea componente pentru microscoape si cutii de viteze, iar proiectarea primului calculator electric compact a luat nastere in 1944.
Abia in 1957 compania a devenit Casio Computer. Casio s-a specializat initial in dezvoltarea si productia de masini de calcul, in special pentru echiparea institutelor de cercetare.
Primele ceasuri in 1974
Concurenta era acerba, iar Casio a trecut prin cateva crize repetate. A trebuit sa se diversifice si asta decide familia Kashio. Atunci s-au nascut primele ceasuri ale marcii, Casiotron, echipate cu ecran digital Quartz. Particularitatea acestui ceas este capacitatea sa de a indica ziua, ele dau, de asemenea, numarul de zile din luna si indica anii bisecti.
Cele mai citite articole
Urmeaza diferite ceasuri, care vor avea mai mult sau mai putin succes, pana la aparitia Casio G-Shock in 1983. Clientii nu au fost imediat acolo, mai ales in Japonia, dar piata americana a fost cea care a impulsionat vanzarile si a facut celebru acest ceas antisoc.
In 1994 s-a nascut Baby-G, a fost o versiune pentru femei a lui G-Shock, iar acolo succesul a fost imediat. De atunci, gamele G-Shock si Baby-G au continuat sa se vanda bine, iar ceasuri noi sunt lansate aproape in fiecare an. Ultra-robuste, rezistente la apa, caldura si mai ales socuri, sunt adorate de sportivi, dar si de profesionisti, fie in armata, fie pe santierele, oriunde este nevoie de echipamente robuste. De la lansarea primului G-Shock in 1983, au fost vandute peste 75 de milioane de ceasuri.
La Casio, insa, nu este doar G-shock. Gama Edifice este, de asemenea, foarte populara. Mai elegant, incorporeaza codurile orologeriei traditionale, cu un cronograf si functii inteligente precum fusuri orare multiple, functionare solara sau control radio. Unele ceasuri din gama Edifice se pot conecta si la un smartphone prin intermediul unei aplicatii, oferind astfel o multitudine de functionalitati.
Casio a devenit in mai putin de 50 de ani un brand esential in ceasornicaria entry-level. Ceasurile vin in toate culorile, atat pentru barbati, cat si pentru femei, si atrag toate publicurile. A devenit un brand popular si atemporal.